KelabMama

Pilihan Bijak, Masa Depan Yang Lebih Maju: Sajian CNY Yang Tepat Dengan Ayam Brand (Tanpa Pengawet, Tanpa Tambahan MSG)

ROAR! Tahun Naga sudah hampir tiba!

Lebih kurang sama seperti sambutan Hari Raya Aidilfitri atau Aidiladha bagi umat Islam, Tahun Baru Cina adalah ‘pasport’ untuk menjamu selera bagi mereka yang meraikan dan sebenarnya (atau mungkin hanya Mama Siti) ingin beritahu diri sendiri bahawa apa yang kita makan ‘tidak penting’, menipu diri sendiri supaya kita boleh menikmati segala-galanya semasa jamuan makan dan hidangan perayaan.

Untuk kepastian, sebenarnya tiada masalah untuk menjamu selera; tetapi, kadang-kadang rasa bersalah itu boleh menyedarkan kita.

Walau bagaimanapun, perayaan Tahun Baru Cina yang sentiasa menjadi tumpuan utama dan…bagaimana jika Mama Siti ingin kongsikan bersama Mama yang menyambut perayaan ini satu rahsia yang akan menjadikan hidangan Mama lebih sihat, tetapi dengan hanya sedikit usaha sahaja?

Bayangkan anda menyajikan hidangan yang penuh dengan Omega-3 dan protein, bebas pengawet, tanpa bahan pengawet dan tanpa tambahan MSG dalam masa yang singkat.

Itulah yang ditawarkan oleh Ayam Brand

kepada keluarga yang sibuk tetapi peka terhadap kesihatan pada Tahun Baru Cina ini.

Tahun Baru Cina Tanpa Kompromi

Kredit Gambar: Motherhood Story

Lupakan apa yang Mama Siti katakan sebelum ini kerana sudah berlalu di mana menikmati hidangan perayaan bermakna berkompromi dengan pemakanan yang sihat.

Ayam Brand, sebuah jenama yang sinonim dengan kualiti, menawarkan pelbagai produk yang mudah dan sihat yang membolehkan “chef” yang ditetapkan (Mama Papa, nenek atau datuk) untuk meraikan Tahun Baru Cina tanpa mengorbankan komitmen mereka terhadap kesejahteraan orang yang mereka sayangi.

Pertimbangkan untuk menggunakan ketulan tuna Ayam Brand dalam minyak zaitun untuk hidangan Yee Sang anda!

Teksturnya yang kaya dan rasa tuna yang ringan menambah sentuhan moden pada hidangan klasik.

Tuna rendah kalori dan karbohidrat tetapi kaya dengan protein dan membantu dalam pengurusan berat badan.

Oleh itu, tuna akan menjadi pilihan yang mengagumkan dan menjimatkan kos pada Tahun Baru Cina ini!

Cadangan Mama Siti, biarkan kemudahan dan kesihatan menjadi keutamaan pada Tahun Baru Cina ini, membolehkan Mama menyediakan hidangan lazat tanpa mengorbankan masa berharga bersama keluarga.

Kebijaksanaan Generasi, Keajaiban Moden

Kredit Gambar: Motherhood Story

Bagi mereka yang meraikan pasti tahu bahawa setiap keluarga mempunyai versi ‘kochabi’ (rasa tradisional) yang tersendiri—ia mungkin terletak dalam kotak resepi nenek anda, dibalut dengan kisah generasi ke generasi, serta diselimuti dengan gelak tawa dan kasih sayang.

Tahun ini, biarkan Ayam Brand menyelipkan keajaibannya ke dalam tradisi-tradisi yang dihargai ini.

Mama Siti akan selalu teringat adegan dalam filem Crazy Rich Asians di mana ahli keluarga membuat dumpling bersama-sama sebagai persiapan untuk ulang tahun Mama Papa.

Dumpling melambangkan kekayaan dan kemakmuran. Jika keluarga Mama belum memulakan tradisi ini, masih belum terlambat untuk memulakan tahun ini.

Dalam Mama memikirkan akan melakukannya, pertimbangkan untuk menggantikan daging dengan Cendawan Ayam Brand atau Sardin dalam Sos Tomato Ayam Brand!

Cendawan adalah alternatif yang lebih sihat yang tidak sepenuhnya mengorbankan ‘kochabi’ kerana ia masih mengekalkan rasa dan tekstur yang hebat.

Cendawan juga merupakan salah satu makanan yang mengandungi Vitamin D semula jadi (ya, seperti Vitamin D yang kita perlukan daripada pendedahan kepada cahaya matahari), yang penting untuk sistem imun yang kuat dan struktur tulang.

Sardin adalah pendekatan baru kepada tradisi, tetapi siapa yang akan menolak kepada lebih banyak “kelimpahan dan kemewahan” betul?

Campurkan Sardin Ayam Brand dalam Minyak Zaitun dengan daun bawang dan halia cincang untuk hidangan baharu dan menyeronokkan di dalam dumpling.

Kredit Gambar: Motherhood Story

Dan untuk rasa yang lebih sihat kepada Bee Hoon yang selalu popular, gantilah daging berlemak dengan kebaikan protein Tuna Ayam Brand, mencipta hidangan yang lebih ringan tetapi tetap mengenyangkan buat seisi keluarga.

Waste Not, Want Not

Kredit Gambar: Motherhood Story

Berkat terkenal ‘Nian Nian You Yu’ (年年有余), dalam terjemahan langsungnya, bermaksud “Tahun Tahun Memiliki Lebihan”—ia juga mengharapkan penerimanya dilimpahi kehidupan yang lebih baik dan mewah, tahun demi tahun.

Dalam kepercayaan kepada kelimpahan dan kemakmuran, Ayam Brand menggalakkan keluarga untuk merangkul kemampanan dalam usaha kulinari mereka.

Kadang-kadang, selepas makan malam perjumpaan dan jamuan Tahun Baru Cina yang lain, terdapat lebihan makanan.

Ayam Brand membantu Mama merangkul semangat bijaksana seperti nenek moyang kita dengan cara-cara yang wajar untuk mengurangkan pembaziran makanan.

Kredit Gambar: Motherhood Story

Sisa sardin yang ada boleh menjadi inti yang beraroma untuk popia, yang melambangkan jongkong emas.

Dan popia sering dimakan semasa Tahun Baru Cina untuk meningkatkan kekayaan pada tahun baru.

Banyak dari kita mungkin sudah tahu, tetapi jika Mama tidak tahu, mi melambangkan umur panjang dan kesihatan yang baik. Oleh itu, banyak keluarga yang mengambil mi semasa Tahun Baru Cina.

Jika Mama mempunyai lebihan mi, Mama boleh cuba remake mi tersebut menjadi menu sihat, dengan menambahkan ketulan tuna dalam minyak zaitun Ayam Brand untuk membuat semangkuk salad mi yang sihat.

Alternatif terbaik untuk mengoptimalkan ‘lebihan’ yang ada bukan?

Kredit Gambar: Motherhood Story

Berbekalkan produk dalam tin yang mengekalkan kedua-dua rasa dan nutrisi, Mama boleh memulakan perjalanan kreativiti, mengubah sisa makanan menjadi hidangan kulinari yang merangkumi intipati ‘Waste Not, Want Not.’

Setiap suapan yang diselamatkan adalah penghormatan kepada ‘Nian Nian You Yu’, sebagai peringatan bahawa kelimpahan kehidupan tidak hanya terletak pada lebihan, tetapi juga pada kreativiti yang penuh perhatian.

Pada Tahun Baru Cina ini, biarkan Ayam Brand menjadi ‘rakan’ Mama dalam membuat jamuan bijak dan lazat yang menghormati tradisi sambil menjaga kesihatan dan kesejahteraan orang yang Mama sayangi.

Jadilah kreatif, meriahkan perayaan, jaga kesihatan dan gembiralah Tahun Naga ini!

Dengan Ayam Brand, ia sentiasa ‘Nian Nian You Yu’ untuk Mama dan keluarga Mama, tahun demi tahun.

Artikel ini diolah daripada versi Bahasa Inggeris di Motherhood Story.


Mama dapatkan lebih banyak info tentang tips pemakanan dan nutrisi di SINI.