KelabMama

SUPERMODEL TIPS HOMEMADE FACE MASK SPECIAL UNTUK MAMA!

Kenapa muka tu Mama? Macam makin bertambah je kedutan dekat muka tu. Kulit pun nampak kusam.

Mama pernah ditegur macam ni tak? Mesti sedih rasa bila ditegur macam ni kan. Kesibukan harian seringkali membuatkan si Mama tak sempat untuk memanjakan diri sendiri. Ingat lagi tak bila kali terakhir Mama manjakan diri seperti pergi ke SPA atau salun kecantikan? Kadang-kadang nak jaga diri sendiri dekat rumah pun tak sempat. Nak uruskan anak, suami, rumah lagi. Rasa rindu je manjakan diri ni macam zaman bujang dulu. 

Kali ini Kelab Mama akan kongsikan tips kecantikan Homemade Face Mask bak Supermodel antarabangsa! Yang penting Mama tak perlu keluar rumah dan berbelanja lebih. Guna bahan-bahan dapur dekat rumah je dah boleh dapat wajah mulus dan glowing macam supermodel tau!

Kelebihan face mask ini dapat membantu membuang kotoran jauh dari dalam lubang pori dan membantu membuat kulit rasa nyaman dan bersih serta glowing! Mesti la Mama nak kembalikan kesegaran dan keremajaan wajah kan. Barulah cik abang sayang lebih lagi. 

Apa kata Mama cuba face mask ni! 

Bahan-bahan yang diperlukan:

Cara penyediaan:

  1. Campurkan air dan cuka, dan dibiarkan dahulu di tepi.
  2. Dalam mangkuk lain, letakkan baking soda, kemudian tuangkan larutan cuka dan air tadi. 
  3. Perahkan lemon ke dalam mangkuk.
  4. Tambahkan madu sedikit demi sedikit. 
  5. Kemudian campurkan serbuk kunyit dan gaul dengan sebati sehingga likat. 

Sapu di muka anda dan biarkan selama 20 minit. Bila mask dah cukup 20 minit, bilas dengan air suam diikuti air sejuk. Muka anda pasti akan menjadi lebih cerah, glowing dan pori-pori muka pun akan lebih kecil! 

Mama boleh amalkan seminggu sekali atau kalau tak sempat sangat, dua kali sebulan dan lihat hasilnya! Selamat mencuba.