KelabMama

PENJAGAAN PENTING SELEPAS KEGUGURAN

Keguguran mengandung boleh berlaku kepada mana-mana wanita hamil. Jika mengikut nasihat orang tua-tua, situasi keguguran dikatakan lebih serius berbanding kelahiran. Jelas sekali menunjukkan betapa pentingnya penjagaan selepas keguguran. Wanita mengalami keguguran juga perlu melalui tempoh berpantang sama seperti ibu selepas bersalin. Bahkan penjagaan dalam pantang bersalin adalah lebih mudah berbanding penjagaan ibu yang keguguran.

 

            Wanita yang tidak merawat diri dengan berpantang selepas mengalami keguguran berisiko menghadapi bahaya tertinggal cebisan darah lendir daripada janin serta sisa uri di dalam rahimnya. Ibu akan mendapat masalah angin toksin yang boleh menyebabkan keracunan darah akibat jangkitan di bahagian peranakan. Masalah angin merian yang berpunca daripada keracunan darah juga boleh terkena kepada ibu yang keguguran tanpa penjagaan rapi. Sekiranya bahagian rahim tidak dibersihkan dengan rapi, toksin akan meresap ke seluruh sistem badan. Akibatnya ibu boleh demam panas sehingga mendapat kancing gigi apabila tidak berpantang makanan yang dilarang selepas keguguran.

 

            Jika penjagaan berpantang dilakukan dengan betul, ibu dapat mempercepatkan proses pemulihan seperti tekanan emosi, masalah kesuburan, lemah rahim, ketidakseimbangan hormon, bengkak dan bisa otot peranakan. Adakah tempoh berpantang ibu keguguran sama seperti ibu selepas bersalin? Sebenarnya mengikut petua orang tua-tua, ada bermacam pantang larang ibu yang keguguran termasuk bab pemakanan dan gaya hidup seharian.

 

            Untuk membersihkan dan mengembalikan tenaga dalaman setelah keguguran, anda boleh cuba mengambil set Moon’s Rejuvena 30. Produk Moon’s Rejuvena 30 telah diiktiraf Halal oleh Jakim dan keberkesanannya dijamin bersih serta selamat digunakan. Ia tidak mengandungi Penstabil, Pengawet, Pewarna Tiruan dan Bahan Kimia. Set ini menampilkan produk yang dicipta hasil kombinasi herba tradisional semulajadi mengikut falsafah yang terdapat dalam teks perubatan purba ‘Hungdi Neijing’. Menurut konsep Perubatan Dalaman ( Hungdi Neijing), apabila badan menjadi lemah, darah beku akan terbentuk dan berkembang. Badan menjadi lemah disebabkan kehilangan darah semasa keguguran. Ini menyebabkan ibu kekurangan tenaga dan ketika itu sistem imun sangat rendah. Oleh itu terdapat 4 peringkat aturan yang perlu dilakukan dan diikuti yang merangkumi penjagaan secara dalaman. Bermula daripada proses untuk membantu membuang cecair lokia (lochia) sehinggalah proses meremajakan kembali tubuh badan yang lemah akibat keguguran. Melalui kaedah ini, badan anda akan secara komprehensif diberi nafas baru, sekaligus membuat anda sihat berbanding sebelum ini. Kemungkinan untuk mengandung sekali lagi selepas keguguran juga lebih mudah dan selamat.

 

 

Untuk pembelian set Moon’s Rejuvena 30 dengan harga promosi boleh klik di sini  kelabmama.com/promosi