KelabMama

‘Oreo Cheesecake’ – Resepi Kek Tanpa Guna Oven

Hujung minggu waktu PKP tak tahu nak buat apa kan? Apa kata Mama ajak anak-anak dan suami untuk baking bersama! Tak ada oven? Tak apa sebab resepi kek ni tak perlu menggunakan oven pun! Kali ni Mama Siti nak kongsikan resepi mudah ‘Oreo Cheesecake’ tanpa bakar tau! 

“Betul ke tak perlu bakar?” Ya, betul dan jangan risau resepi ni sangat mudah dan boleh dibuat bila-bila masa! Lagipun, semua orang suka Oreo dan kek ni boleh dihidangkan untuk keluarga Mama juga. Anak-anak Mama pun mesti suka.

Foto Kredit: Adobe Stock

Kalau Mama nak tahu, resepi ni Mama Siti belajar dari seorang Youtuber, Che Nom. Mama boleh juga tengok video masakan Che Nom di sini ya!

Haa, macam mana nak buat kek Oreo yang tak muak, creamy dan lembut ni? Jom, Mama Siti akan kongsikan dan Mama take note ya?

Bahan-bahan yang disediakan akan mengikut lapisan bawah, tengah dan atas okay. Mama kena buat ikut urutan tau!

Foto Kredit: Adobe Stock

Bahan-Bahan ‘Oreo Cheesecake’:

Lapisan bawah /crust:

Lapisan tengah /filling:

Cara-Cara Untuk Sediakan ‘Oreo Cheesecake’:

Lapisan bawah / crust:

Lapisan tengah / filling:

Selepas semalaman, Mama bolehlah potong dan rasa Oreo Cheesecake yang creamy dan lembut! Mama Siti pasti, tak sampai sehari kek ni akan licin! Bukan je anak-anak akan suka, malah Mama dan Papa pun akan ketagih dengan rasanya.

Siapa kata kalau tak ada oven tak boleh bake? Boleh je Mama! Yang penting kena rajin cari je.

Selamat mencuba Mama! Semoga resepi ni dapat membantu Mama di luar sana.

Oreo Cheesecake Tanpa Oven (Che Nom)

BACA JUGA “JOM BAKING!” AKTIVITI HARI MINGGU BERSAMA ANAK

Pesan Mama Siti

Waktu PKP ni lah kita dapat luangkan sepenuh masa dengan keluarga tersayang. Dapat masak bersama, berkebun bersama, baking bersama. Hubungan kekeluargaan pun akan menjadi semakin erat!