KelabMama

“Serius, senang!” Tips Berguna Oleh Para Ibu di Malaysia Untuk Masakan Yang Cepat & Sedap!

wanita gaul kari menggunakan Pes Masakan Ayam Brand

Mama Siti nak tanya, apakah satu soalan yang sentiasa bermain difikiran Mama setiap hari? Dan soalan itu sebenarnya sering timbul sejurus kita bangun pagi tanpa Mama sedari.

Betul tak kalau Mama Siti cakap, “Nak masak apa ya hari ni?” merupakan soalan ‘popular’ mak-mak setiap hari! Tipu kalau cakap tak pernah fikirkan soalan itu melainkan anda sedang bercuti.

Berpuasa pun pasti kita akan fikirkan perkara itu kerana memikirkan menu untuk dimasak semasa berbuka mahupun bersahur. Tambahan pula bagi Mama yang bekerja, kita pasti ingin menyediakan menu yang mudah dan cepat, tetapi masih menyelerakan untuk seisi keluarga.

Untuk memudahkan Mama, jom cuba tips dan resepi yang dikongsikan beberapa Mama di Malaysia ini:

Dengan adanya Pes Masakan Ayam Brand

yang baharu ini, ia memudahkan kerja para ibu, sama ada suri rumah mahupun ibu-ibu yang bekerja.

Pes Masakan Ayam Brand tidak mengandungi bahan pengawet, tiada tambahan MSG, dan tiada lemak trans tambahan.

Ia didatangkan dalam beberapa jenis pes masakan seperti Pes Kurma, Pes Kari Ikan, Pes Masak Merah, dan Pes Masak Lemak Cili Padi. Selain itu, Ayam Brand juga ada Pes Rendang, Pes Sambal Tumis, Pes Kari Ayam dan Pes Asam Pedas.

Kredit gambar: Facebook @Ayam Brand Malaysia

Seperti yang dikongsikan para ibu di atas, Mama hanya perlu sediakan sedikit bahan-bahan asas untuk menumis, buka plastik pes masakan, tuang, kacau-kacau, dan siap untuk hidangkan!

Mudah bukan?

Disamping sibuk mengemudi urusan harian keluarga, Pes Masakan Ayam Brand membantu para ibu menyediakan menu yang menyelerakan setiap hari bak seorang SmartMama!

Untuk maklumat lanjut mengenai Pes Masakan Ayam Brand BAHARU, layari laman rasmi Ayam Brand, Facebook, dan Instagram hari ini.