KelabMama

Nama Anak Lelaki Huruf N Berserta Maksudnya

Foto Kredit: Adobe Stock

Mama dan pasangan bakal menimang cahaya mata lelaki tak lama lagi tapi masih belum ‘decide’ lagi nama anak. Almaklumlah terlalu banyak pilihan nama yang sedap-sedap kini sampai pening nak bagi nama ‘start’ dari huruf apa. Nak nama anak lelaki huruf N atau huruf A atau sebagainya.

Tapi yang paling penting nama yang dipilih tu mestilah mempunyai maksud dalam islam dan mempunyai makna yang baik. Semoga keperibadiannya juga sama seperti makna namanya. InsyaAllah.

Bagi Mama dan pasangan yang masih mencari-cari nama anak lelaki huruf N untuk si manja bolehlah tengok list nama yang Mama Siti dah sediakan ni berserta maksudnya dalam agama islam. Semoga perkongsian ini dapat mencetus idea untuk Mama dan pasangan!

Nama Anak lelaki Huruf N Berserta Maksudnya:

Sesungguhnya kamu akan dipanggil pada hari Kiamat dengan nama-nama kamu dan nama-nama bapa kamu,maka perelokkanlah nama-nama kamu. 

Hadis riwayat Abu Daud dan Ahmad

Inilah antara senarai nama anak lelaki huruf N yang Mama boleh pilih. Manalah tahu mama nak buat gabungan nama si manja nanti bolehlah rujuk list ni. Memang dah menjadi kewajipan kita sebagai Mama dan Papa untuk memberikan nama yang baik untuk bayi kita tak kiralah anak lelaki atau anak perempuan.

Semoga bermanfaat!

BACA JUGA NAMA ANAK LELAKI INSPIRASI DARI NAMA ANAK SELEBRITI BERSAMA MAKSUDNYA

Pesan Mama Siti

Mama Siti doakan semoga dipermudahkanlah segala urusan Mama dan Papa dalam proses pemilihan nama anak yang bakal dilahirkan. InsyaAllah, apa jua pun nama yang diberi, ketinggian akhlak dan budi bahasanya akan dibawa sehingga dewasa. Jangan pilih nama hanya kerana nama itu unik dan famous tapi tiada maksud pula ya.