KelabMama

Nama Anak Lelaki Huruf F Yang Indah & Bermakna (Pasti Digemari Mama Papa)

Kredit Foto: Adobe Stock

Setiap Mama yang hamil pasti tak sabar nak menimang cahaya mata. Terutamanya bila kita dah tahu jantina bayi, mestilah kita dah siap sedia untuk memilih nama bayi kan? Ada yang pilih nama anak lelaki huruf F, ada yang pilih huruf lain. Kalau Mama nak tahu, tak kiralah untuk nama anak lelaki atau anak perempuan memang penting untuk kita memberi nama yang mempunyai maksud dalam Islam dan bukan hanya unik semata-mata dan sedap didengar. 

Imam Muda Aran berkata, “Apabila kita sebut perkataan yang baik, secara tidak langsung kita sebenarnya mendidik anak dengan cara dan punca didikan yang baik. Ia juga satu doa.”

Nama juga amat penting kerana nama yang dipilih akan diseru di akhirat nanti. Mama Siti juga nak kongsikan sebuah cerita yang diceritakan oleh Imam Muda Aran yang boleh dijadikan pengajaran buat kita semua. 

Diceritakan, seorang ibu bapa terpaksa menukarkan nama salah seorang anak mereka selepas anak itu kerap menangis dan berpenyakit. Selepas mendapat nasihat daripada ulama, rupa-rupanya namanya membawa maksud yang buruk dan perlu ditukar. Semoga ia menjadi teladan kepada kita!

Kredit Foto: Adobe Stock

Himpunan Nama Anak Lelaki Huruf F Yang Unik Dan Bermakna Dalam Islam

Kredit Foto: Adobe Stock

Semoga himpunan nama yang bermakna ini akan menjadi salah satu nama cahaya mata Mama. Ingat, nama yang baik itu sangat penting bagi anak kita. Jadi, selain memilih nama yang sedap dan unik didengar, kita haruslah membuat pilihan yang berdasarkan agama.

Semoga bermanfaat!

BACA JUGA NAMA ANAK LELAKI HURUF N BERSERTA MAKSUDNYA

Pesan Mama Siti

Pilihlah nama yang mempunyai maksud yang baik untuk anak-anak kita supaya sebagaimana baik maksud nama mereka begitu juga dengan perwatakan mereka. InsyaAllah