KelabMama

Membuka Kunci Kecerdasan: Memupuk Perkembangan Anak-anak Dengan Bermain

Fisher-Price® Play Lab

Memulakan sebuah keluarga adalah satu pengembaraan yang sangat indah!

Dari saat muncul dua garisan pada kit ujian kehamilan Mama, menandakan setiap pencapaian kehamilan, sehingga menyambut kehadiran si manja Mama ke dunia; kemudian datang malam yang tidak tidur selama beberapa bulan pertama setelah membawa bayi pulang, mencari resepi makanan pejal yang paling berkhasiat di laman web, hingga akhirnya menyaksikan bayi Mama mengambil langkah pertamanya!

Tetapi masa tidak berhenti di situ sahaja, perjalanan ini berterusan dengan perkembangan anak yang sedang membesar!

Dalam kegembiraan untuk memberikan yang terbaik, ibu bapa cenderung mengabaikan kepentingan alat permainan.

Apa yang Mama Papa tanyakan?

Ya, surprise, surprise!

Alat permainan juga memainkan peranan penting dalam pendidikan kanak-kanak!

Apa Yang Ada Dalam Alat Permainan

Pernah tak Mama Papa terfikir sebenarnya alat permainan ini sebagai ‘guru pertama’ mereka?

Atau lebih tepat lagi, seorang ‘guru pembantu’ yang sangat baik kepada Mama Papa?

Betul, pada saat bayi terlahir dari rahim ke pangkuan Mama, setiap bahagian dirinya sedang berkembang dengan cepat.

Setiap bunyi, kilauan cahaya, sentuhan, perjumpaan, dan pendedahan adalah saat pembelajaran yang berharga bagi anak.

Oleh itu, menyediakan rangsangan yang betul, pada peringkat yang betul akan meningkatkan kadar pembelajaran bayi Mama Papa, membantunya untuk dunia sebenar.

Jadi, inilah alat permainan yang sesuai dengan umur dan berkualiti tinggi yang memainkan peranan penting dalam membantu anak Mama Papa belajar.

Memperkenalkan Fisher-Price® Play Lab

Mainan Fisher-Price® dikuasakan oleh Play Lab – makmal penyelidikan dan pembangunan yang berdedikasi untuk mereka dan mencipta penyelesaian terbaik dan paling praktikal untuk memenuhi keperluan tumbesaran bayi dari semua peringkat.

Fisher-Price® Play Lab melihat ribuan keluarga muda melangkah masuk ke pintu masuknya untuk mengikuti ceramah ibu bapa dan sesi ujian mainan—diuji oleh pakar industri (kanak-kanak, semestinya!)—memastikan setiap warna, butang, bunyi, dan tekstur bertujuan untuk merangsang perkembangan mental, emosi, dan fizikal bayi.

Kami telah melakukan sedikit pencarian dan kajian serta menyusun senarai kecil mainan yang akan digemari oleh bayi anda (dan mungkin juga Mama sendiri)!

Keseronokan Sepanjang Hayat, Mainan untuk Semua Peringkat Umur

Fisher-Price Deluxe Kick dan Play Piano Activity Gym

Sejujurnya, tikar permainan adalah perkara terakhir yang akan Mama Siti belikan untuk si manja, kerana ia memakan tempat—sukar untuk disimpan dan bayi kita pula membesar dengan cepat!

Tetapi bukan dengan Fisher-Price Kick dan Play Removable Piano Gym! Dengan tiga tahap pembelajaran Smart Stages®, ditambah dengan mod freestyle bonus dengan nota piano sebenar, playmat ini membesar bersama bayi anda dari kosong hingga 36 bulan!

Fisher-Price Infant Busy Box

Dengan setiap bahagian pada alat permainan aktiviti ini, ada sesuatu yang menyeronokkan dan menarik bagi si manja untuk melihat, mendengar, dan melakukan.

Bayi Mama Papa boleh mengasingkan lapan bentuk melalui bahagian atas dan mengangkat mulut hippo di sisi untuk mengeluarkan bentuk-bentuk tersebut, dan dengan menekan pad kekunci, anak Mama Papa akan mempelajari tentang warna dan nombor.

Buku kupu-kupu memainkan lagu abjad atau pengiraan apabila bayi menyelak halaman; kekunci piano yang menyala memainkan nota dan lagu muzik apabila ditekan; dan singa peek-a-boo pasti menarik minat si manja apabila ia mengeluarkan bunyi yang menyeronokkan!

Ada banyak lagi—kiub aktiviti ini juga termasuk role play telefon, leaf clackers, bar manik spiral, dan bola roller bat-at.

Jika Mama mencari masa berkualiti dengan anak anda, Fisher-Price® Play & Learn Activity Cube pasti memenuhi keperluan dan memberikan keseronokan berterusan kepada anak-anak sambil belajar!

Fisher-Price Poppin’ Triceratops Dinosaur

Kanak-kanak yang sukakan dino pasti akan menyukai alat permainan ball popper triceratops yang comel ini apabila mereka menolak dan menariknya.

Ia membantu menguatkan kemahiran motor halus dan kasar kepada bayi dan kanak-kanak yang berusia 12-36 bulan.

‘Telur’ warna-warni akan meletup dan berguling di belakang dinosaurus, memberikan hiburan visual yang tiada tandingan kepada si kecil!

Kanak-kanak juga boleh menekan tiga butang untuk mengaktifkan lagu, bunyi, dan frasa pembelajaran Smart Stages® yang mengajar abjad, pengiraan, warna, dan bentuk.

Fisher-Price Linkimals Light-Up & Learn Owl

Ini barulah hoot masa bermain yang sebenar!

Apabila anak-anak menekan butang di perut burung hantu dan menggoyangkannya dari sisi ke sisi, rakan yang ekspresif ini menyala dengan warna-warna terang dan memainkan lebih dari 90 lagu, bunyi dan frasa untuk mengajar abjad, pengiraan nombor, dan cuaca.

Alat permainan ini membantu menggalakkan kesedaran emosi dengan ekspresi yang menyala yang memberikan label pada emosi seperti gembira, sedih, marah, dan lain-lain!

Smilestones: Mengukir senyuman pada setiap peringkat perkembangan!

Bukan itu sahaja Mama. Apabila Owl bertemu dengan rakan-rakan Linkimals lain, mereka menyala, bercakap, menyanyi, dan bermain bersama!

Kumpulkan permainan Linkimals yang lain untuk melihat mereka berinteraksi dengan Light-Up & Learn Owl (Setiap dijual secara berasingan dan tertakluk kepada ketersediaan).

Burung hantu kecil yang comel ini dan rakan-rakan Linkimals menyediakan keseronokan pembelajaran yang menarik untuk kanak-kanak berusia satu tahun ke atas.

Fisher-Price Little People Friends Together Play House

Masa bermain dan tidur dirumah kawan tidak pernah menghampakan!

Dengan Fisher-Price Little People Friends Together Play House, anak kecil Mama Papa yang sentiasa ingin tahu kini boleh melakonkan masa berseronok mereka sendiri bersama Little People® Friends.

Set alat permainan interaktif ini penuh dengan permainan yang menarik apabila kanak-kanak menggerakkan tiga figura sahabat karib melalui bilik-bilik di dalam rumah, termasuk taman luar dengan kolam renang, dan buaian pokok.

Semasa kanak-kanak bermain, kandungan pembelajaran dalam Smart Stages® mengajar abjad, pengiraan, lawan kata, dan banyak lagi sambil menggalakkan mereka untuk play out dengan imaginasi cerita mereka sendiri.

Ini akan menjadi hadiah yang hebat untuk kanak-kanak dan anak prasekolah berusia satu hingga lima tahun.

Hadiah Yang Sentiasa Memberi & Dihargai

Bersedia untuk berseronok dengan yang si kecil Mama Papa?

Berikan hadiah yang ‘melengkapkan’ dengan alat permainan bayi yang merangsang, menghiburkan, dan pada masa yang sama, membuka dan membina kemahiran awal anak-anak Mama Papa.

Terokai bagaimana Fisher-Price® boleh menjadi rakan dalam perjalanan pembelajaran anak Mama Papa, memberikan Mama Papa alat untuk turut terlibat dalam permainan yang bermakna dan meningkatkan perkembangan awal kanak-kanak.

Lihat rangkaian produk Fisher-Price® Smilestone di Laman Rasmi Fisher-Price di Motherhood.com.my sekarang!

Artikel ini diolah daripada versi Bahasa Inggeris di Motherhood Story.


Dapatkan lebih banyak info tentang perkembangan bayi Mama Papa di SINI.