KelabMama

Kanak-kanak 6 Tahun Kritikal & Koma Akibat Jatuh Motosikal

Seorang kanak-kanak perempuan yang baru berusia 6 tahun telah dilaporkan berada dalam keadaan kritikal dan koma setelah jatuh motosikal beberapa hari lalu. Menurut perkongsian ibu mangsa, anaknya yang bernama Amiera Zulaikha, dikatakan telah jatuh dari motosikal yang diboncengnya pada 15 Februari baru-baru ini.

Pendarahan di Telinga dan Hidung 

Difahamkan, mangsa telah dijemput ibunya pulang dari sekolah dengan menaiki motosikal. Ketika dalam perjalanan, mangsa dipercayai tertidur lalu terjatuh dan menyebabkan berlakunya pendarahan yang banyak dari telinga dan hidungnya.

Menurut perkongsian ibu saudara mangsa, Fareedah Mat Shat

Otak Bengkak & Mati

Masuk darah 9 beg. Kelmarin buat pembedahan baiki rahang. Tapi masih belum sedarkan diri dari koma dan bergantung kepada bantuan mesin oksigen. Tapi hari ini doktor maklumkan otak dia dah bengkak dan mati, tak boleh nak buat apa dah.

Doktor yang merawat adik Amiera juga dikatakan ingin mencabut wayar oksigennya, tetapi dihalang oleh ibu bapa Amiera. 

Keadaan Masih Belum Stabil 

Pagi tadi doktor nak cabut wayar oksigen tetapi ibu dan ayah dia tak bagi, tunggu dulu. Kalau cabut, dia akan tinggalkan kami semua. Sekarang ada di ICU Hospital Kajang. 

Mohon doakan kesembuhan buat Amiera Zulaikha. Keadaannya masih tidak stabil. Doktor kata tak ada harapan untuk sembuh. Denyutan nadi dan tekanan darah semakin menurun,

Ibu mangsa, Puan Amereza Zaameer turut memohon doa daripada orang ramai buat anak kesayangannya. Namun, beliau redha dengan ketentuan Ilahi. 

“Rehatlah Ika…Umie Abie sayang Ika sangat-sangat”

Kesayangan Umie, Amiera Zulaikha. Kalau Ika penat, rehatlah. Terima kasih Ika atas kenangan terindah Ika bersama kami. Rehatlah Ika, Umie dan Abie sayang Ika Ya Allah, aku mohon kekuatan Ya Allah,

Takziah diucapkan buat keluarga mangsa. KelabMama mendoakan semoga mereka sekeluarga tabah dan kuat menghadapi dugaan dariNya.