KelabMama

KAJIAN: SUAMI BOTAK LEBIH SEKSI

Jika anda dikalangan lelaki yang mempunyai masalah keguguran rambut, jangan bimbang. Menurut kajian, wanita berpendapat lelaki botak lebih seksi dan nampak lebih maskulin. Bukan rekaan semata-mata, beberapa kajian juga mendedahkan lelaki botak lebih menarik dari mereka yang berambut lebat!

 

  1. iSTERI tidak kisah dengan SUAMI botak

Menurut WebMD, 80 peratus lelaki akan mengalami masalah keguguran rambut. Mungkin mereka akan malu dengan masalah tersebut, namun kajian menunjukkan isteri sebenarnya tidak kisah dengan lsuami botak.

 

  1. Anda tak percaya? Kajian sudah membuktikan!

Mesti ramai yang tidak percaya. Kajian diterbitkan di dalam jurnal Social Psychological and Personality Science mendedahkan, wanita lebih tertarik dengan lelaki botak.

 

  1. Isteri menganggap suami botak jauh lebih menarik

Menurut laporan ABC News, kajian turut dilakukan ke atas 60 wanita dan mereka diberikan gambar serta perlu mengukur tahap menarik seseorang lelaki itu.

 

  1. Isteri menganggap suami botak lebih kuat

Menurut laporan ABC News, isteri mengganggap suami botak lebih maskulin dan selalunya mereka bekerja sebagai polis, bomba atau kerja-kerja yang menunjukkan ‘kelakian’ seseorang.

 

  1. Suami botak dianggap tinggi keyakinan diri

Ia memerlukan keyakinan diri yang tinggi untuk berdiri di khalayak ramai dengan rambut botak. Jadi, lelaki botak mempunyai keyakinan diri yang tinggi. Tapi jangan pula lepas ni menggatal cari perempuan lain bila keluar kajian macam ni.