KelabMama

Bagaimana Dengan Hanya Bersalam Dapat Memupuk EQ Anak-anak Mama?

budak salam ayah

“Bagusnya anak kamu, baru 3 tahun dah pandai salam, hormat orang tua.” 

Sejuk hati Mama bila anak kecil kita dipuji dengan pujian seperti di atas bukan? 

Sebenarnya, adalah sangat bagus jika dari anak-anak kecil, Mama dan Papa sudah didik mereka dengan rasa hormat dan sopan santun sesama manusia, walaupun hanya dengan bersalam. 

Perbuatan fizikal ini selain daripada menunjukkan rasa hormat si kecil pada orang yang lebih tua, ia akan mewujudkan satu hubungan antara emosi dan ikatan yang baik untuk jangka masa yang panjang dalam hidupnya. 

Nak tahu macam mana? Jom Mama Siti kongsikan dengan lebih lanjut. 

Bersalam & Kecerdasan Emosi (EQ) Anak-anak Yang Sedang Membesar

Bila kita mendidik anak-anak untuk bersalam dengan orang sejak mereka kecil, ia secara tidak langsung memupuk kecerdasan emosi atau emotional intelligence (EQ) mereka. 

Kredit gambar: Enfagrow A+ MindPro

Anak-anak akan merasa mereka sebenarnya tergolong atau ‘diterima’ oleh kumpulan yang jauh lebih besar yang mereka boleh sayangi, percayai, dan menjalinkan hubungan yang lebih erat dengan mereka. 

Dan ini akan membantu anak-anak rasa lebih selamat dan berkeyakinan tinggi sepanjang proses mereka membesar. 

Dalam masa yang sama, nutrisi dengan kandungan nutrien yang betul dan secukupnya yang disediakan oleh Mama kepada anak-anak juga membantu dalam merangsang emosi mereka. 

Sebagai contoh, sumber pemakanan dengan kandungan Milk Fat Globule Membrane (MFGM) dan DHA yang menepati saranan pakar adalah bagus untuk kemahiran EQ dan IQ anak-anak. 

Kajian menunjukkan bahawa MFGM boleh meningkatkan EQ anak-anak, menambah keyakinan dalam diri mereka, membantu dalam memberi perhatian, perangai dan kemahiran sosial mereka.

Atas didikan dan contoh baik yang sering ditunjuk Mama Papa pada anak-anak seperti bersalam-salaman, disertai dengan pengambilan nutrien penting dalam masa yang sama boleh memberi perkembangan yang positif pada EQ mereka. 

Barulah anak-anak membesar menjadi seorang yang sopan santun, saling menghormati, dan memupuk hubungan yang positif dengan orang sekeliling.

Kredit gambar: Enfagrow A+ MindPro

Mama pun pasti bangga bukan? 

Psst, Inilah Nutrisi Terbaik Untuk Menyokong Perkembangan IQ & EQ Anak-anak

Sekiranya Mama masih ragu dengan pengambilan nutrien penting oleh anak-anak, berikan mereka segelas Enfagrow A+ MindPro. Enfagrow A+ MindPro dirumus dengan MFGM dan DHA yang bagus untuk perkembangan IQ dan EQ anak-anak yang sedang membesar.

Kredit gambar: Enfagrow A+ MindPro

Enfagrow A+ MindPro ialah satu-satunya jenama yang mengandungi kombinasi unik MFGM yang boleh menyokong perkembangan EQ seperti kemahiran sosial, kemahiran menumpu perhatian, meningkatkan tahap keyakinan, serta tahap DHA yang disyorkan pakar yang boleh menyokong pembangunan IQ seperti bahasa, ingatan dan kemahiran motor anak-anak.

Komponen MFGM dalam Enfagrow A+ MindPro juga membawa kepada peningkatan kawalan emosi dan tingkah-laku kanak-kanak. Disamping pengambilan nutrisi yang seimbang, aktiviti bersalaman yang diajar oleh mak ayah boleh meningkatkan kecerdasan emosi anak-anak, dan menjadikan mereka lebih memahami, menghormati dan bersopan santun dengan orang sekeliling.

Salam Kebaikan, Salam Penuh Harapan Bersama Enfagrow A+ MindPro

Kredit gambar: Enfagrow A+ MindPro

Untuk menjadikan amalan bersalam-salaman lebih bermakna, apa kata Mama simpan memori comel anak-anak Mama ketika bersalaman dengan mengambil video dan sertai peraduan Salam Kebaikan Salam Penuh Harapan yang dianjurkan Enfagrow A+ MindPro dan menang hadiah berjumlah sehingga RM 50,000*.

Nak tahu macam mana? Simple je Mama! Layari Salam Kebaikan Salam Penuh Harapan untuk mengetahui cara-cara menyertai peraduan ini. 

Empat (4) pemenang UTAMA akan memenangi Dana Harapan Anak dan produk Enfagrow A+ yang bernilai sehingga RM4,750* selama setahun! 

Hadiah saguhati juga ada disediakan tau, iaitu e-wallet bernilai RM100 x 25 setiap minggu, untuk 6 minggu kepada 150 pemenang. 

*tertakluk kepada terma dan syarat 

Mama juga jangan lupa mendaftarkan diri sebagai ahli Kelab Enfamama A+ untuk mendapatkan sampel Enfamama A+ secara PERCUMA dan nikmati pelbagai faedah menarik di SINI